Wednesday, May 15, 2013

Suffy Goat

Meminum susu kambing ini adalah amalan Sunnah Nabi Muhammad SAW, Diriwayatkan Nabi suka minum susu kambing. Sewaktu Nabi ISRA’ MIKRAJ’ ke langit, Nabi memilih susu kambing sebagai minuman. Semua Nabi2 dan Rasul2 menjadi pengembala kambing, tentu ada Hikmah dan fadhilat yang besar pada binatang ternakan kambing, malah kambing merupakan binatang yang menjadi kenderaan kita di Syurga nanti. Jadi jika anda beritizam dan beristiqomah menjadikan susu kambing ini sebagai minuman, tentunya kita mempraktikan salah satu Sunnah Rasulullah SAW, disamping itu tentu tinggi khasiatnya.

Susu kambing sangat mudah dicerna kerana saiz molekul yang kecil dan komposisi yang sama dengan susu ibu. Ia bersifat alkali. Susu kambing mempunyai lebih 13% kalsium, lebih 25% vitamin B6, lebih 47% vitamin A, lebih 134% kalium dan lebih 350% niacin berbanding susu lembu.

Tahukah anda!

Suffy Goat adalah susu kambing terbaik dengan fomulasi pemakanan sunnah seperti kurma, delima dan madu, diterapi dengan bacaan ayat al-Quran. Ia baik bagi bayi 6 bulan ke atas, ibu mengandung , golongan dewasa dan warga emas.

Berat: 500g


* Sesuai untuk Bayi dan Ibu yang hamil.


Harga RM 40. Pos RM 10

No comments:

Post a Comment